Uživatelské jméno: Heslo: Dnes je 3. prosince 2024
Aktuálně O městě Pro turisty Pro občany Podnikatelé Katalog
počasí.stříbro.cz | fanstyby.stříbro.cz



Stop větrným elektrárnám




Dobrý den Všem občanům Stříbra a okolních obcí spadající pod správu Městského úřadu Stříbro.

Chtěl bych upozornit všechny odpůrce stavby větrných elektráren,že vzniklo nové občanské sdružení na ochranu životního prostředí a krajiného rázu.Hlavním cílem sdružení je zasahování do správních řízení, při kterých by docházelo k umisťování a povolování staveb,jakož i jiným činostem,které by mohly změnit krajiný ráz.

Vzhedem k referendu,které nás čeká,bude naše sdružení potřebovat dostatek členů na kampaň proti stavbě větrných elektráren.I VY se můžete stát naším členem!Ještě stále mnoho lidí,kteří mohou rozhodnout je nedostatečně informováno o ekonomické nevýhodnosti větrných elektráren, o jejich dopadu na lidské zdraví a na krajiný ráz.Společnost ČEZ snížila počet větrných elektráren,ve snaze uchlácholit nespokojené občany.Naše sdružení však chce zabránit stavbě jako takové,pokud by měla mít negativní dopad na krajiný ráz nebo na zdraví občanů v kterékoliv dotčené obci.

„Občanské sdružení na ochranu životního prostředí města Stříbra a jeho okolí“
NaVinici 1074, Stříbro

JiriBojda@seznam.cz , 723 736 606
Autor: Jiří Bojda



Dne 13.11.2008:Jiří Bojda #RF#


13.01.2009 - 21:56:41
mazanek-cz - Stop větrným elektrárnám!!!!!!!!
26.11.2008 - 13:12:34
esse - Obnovitelnou energii určitě ANO jen by mně zajímalo zda-li okolí Stříbra je pro stavbu větrných elektáren vhodné.Že by tu ňák extra foukalo se mi nezdá. Argument peněz do městské kasy je pro mě jako člověka kterému není lhosttejní osud naší zatím Živé Planety dost slabý.Asi bych byl radsi kdyby na mistech vystavby větrníků zůstali regulatory, čističky vody,producenti kysliku,pohlcovače slun.svitu zvané Stomy.
22.11.2008 - 08:03:32
JiriBojda - www.unieprokrajinu.cz www.unieprokrajinu.cz www.unieprokrajinu.cz
22.11.2008 - 08:02:59
JiriBojda - Další odkaz pro ty co se chtějí dozvěděet něco o větrných elektrárnách.Kde všude je chtějí a nechtějí a co si o nich myslí jinde.S pozdravem J.Bojda
14.11.2008 - 09:22:07
Ladislav Březina - Dobrý den, průzkum, ze kterého jsem vzal 70 % se týkal výzkumu v celé ČR. Samozřejmě, že když se pak dostane investor na konkrétní lokalitu, tak podpora je různá. Zatím se nám podařilo získat podporu ve všech našich projektech, kde bylo vypsáno referendum nebo anketa. Někde to bylo v poměru 53:47, ale např. v Jitkově na Havlíčkobrodsku bylo pro 93 % občanů........................................................Jinak na Masarykově univerzitě zpracovával p. Kučera sociologický výzkum v místech, kde byly postaveny větrné elektrárny. Zabýval se situací před a po stavbě. Ve všech lokalitách se po stavbě zvýšila podpora větrníků. Lidé měli osobní zkušenost s jejich provozem. Dále se ptal, z čeho měli před stavbou největší strach a jak se změnili jejich názory po stavbě. Opět u všech technických problémů (hluk, infrazvuk, vrhající stíny, diskoefekt, rušení signálu TV atd.) došlo k výraznému poklesu strachu. Jediné, co kleslo minimálně byl strach z narušení krajinného rázu (z 12 % na 9 %). Což je čistě subjektivní pocit každého člověka. Někomu se elektrárny v krajině líbí, podle jiného do ní nepatří. Před sto lety se protestovalo proti automobilům, musel před nimi běžet člověk s praporkem, před tím to bylo proti železnici a to samé je dnes s větrníky. Je to nová věc a bude chvíli trvat, než si člověk zvykne. ................................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................. Vizualizace budou, jak jsem zmínil do konce listopadu. Protože došlo k posunu i jednotlivých pozic elektráren, je třeba udělat nové fotografie. Dnů s mlhou a zataženou oblohou je bohužel v podzimních měsících více, bylo třeba počkat na přijatelné počasí......................................................... Jinak máte pravdu, že požadavek na referendum vychází vždy z podnětu odpůrců. Ty patří mezi nejslyšitelnější část obyvatel. A je to dobře, je lepší, když občané akceptují stavbu před jejím začátkem, než kdybychom pak řešili problémy po uvedení do provozu. ............................................................. Zodpovědně Vám však říkám, že pokud referendum dopadne PRO, tak to neznamená, že větrníky ve Stříbře budou na 100 %. Je to jen jeden krůček v celém schvalovacím a rozhodovacím procesu. Nejdůležitější pro nás bude proces vlivu stavby na životní prostředí (EIA), kde budete mít možnost se znovu vyjadřovat. ...... Přeji všem diskutujícím příjemný prodloužený víkend!
13.11.2008 - 21:01:32
JiriBojda - Pane Občane,já omílám to samé pořár dokola,protože vy pořád ne a ne pochopit,že já nejsem proti ekologické elektřině,jen se při těchto projektech musí postupovat s rozumem,jinak se nadělá víc škody než užitku.A to podle mě nastalo ve Stříbře.Máte svůj názor a já svůj,očividně se neshodnem,tak to necháme jako remízu.J.Bojda
13.11.2008 - 20:58:09
JiriBojda - Dobrý den p.Březina,argumentujete velice přesvědčivě,ne že bych byl pro stavu.Chci se jen zeptat,kde jste vzal oněch 70% občanů podporující větrné elektrárny?On už se někdo ptal? Nějak mi to uniklo.Nebýt šesti set podpisů na žádosti o referendum,nikdo by se lidí ani nezeptal.A těch šest set lidí nebudou příznivci.Kdo chtěl větrníky,stačilo aby nedělal nic a naše zastupitelstvo s panem starostou už by to zvládli do konce roku.Taky nemyslím že všechny problémy vyřeší Vaše nejmodernější stroje.Souhlasím s p.Rakem ,říkáte nám jen to co se Vám hodí.Ale je mi jasné že to máte v popisu práce.Ale přece jen ta vizualizace...jste dost velká a finančně zajištěná firma,aby to pro Vás nemusel být problém.Proč už při návrhu změny projektu,nebylo něco připraveno.S pozdravem J.Bojda
13.11.2008 - 20:50:40
agbiker - Já jsem PROTI STAVBĚ !!!!!!
13.11.2008 - 20:05:39
georges - Já jsem PRO STAVBU!!!
13.11.2008 - 19:45:29
eko - Turisti se jen "pohrnou"na větrníky.Chacháááááááááá Vystačím si s Temelínem,tady u nás žádný monstra nechci!
13.11.2008 - 17:04:46
občan - pane rak, řešte si osobní averzi vůči ČEZu jinak, než blokováním ekologických projektů...:-(((
13.11.2008 - 11:44:16
rak - pro pana Březinu:pokud je server stop-vetrnikum.cz takový větrníkářský bulvárek, pak nemám slov jak nazvat iniciativu ČEZ, který se snaží získat výstvbou větrníků ( na místech s nejnižšími náklady realizace ) za státem garantované výkupní ceny. Asi by bylo vhodnější zaměřit se na některé otázky a pravdivě odpovědět. Máte přehled kolik bylo dříve vodních elektráren na Mži? O jakých vyčerpaných možnostech stavby vod. elektráren na Mži píšete? Odstavíte nějaký blok tepelné elektrárny pokud by se realizoval plán větrných elektráren? ( 1 blok tepelné se odstaví při vybudování kolika větrníků- odstavil by se vůbec??) Nechci vás obvińovat, že lžete, ale záměrně říkáte jen to, co potřebujete. Kde jsou sliby ČEZ o ceně elektřiny po spuštění dalších bloků jadre. elektrárny. Pište více o zisku ČEZ jeho zvyšování na úkor odběratelů, Informujte o výši odměn vedoucích představitelů ČEZu a vysvětlete odkud jsou ty peníze na neskutečně velké odměny. Co uděláte pro snížení cen elektřiny. Proč se dříve lhalo o ceně elektřiny a občané si stavěli vytápění na elektřinu. Nyní se vrací na tuhá paliva a to je ta vaše ekologie. Je třeba hledat souvislosti a férově přiznat pravdu.
13.11.2008 - 09:55:58
pepa - S ohledem na závažnost tématu a pokračující diskusi jsem si dovolil vrátit článek na úvodní stránku.
13.11.2008 - 09:16:43
Ladislav Březina - Dobrý den pane Bojdo, nové vizualizace jsou v přípravě, budou umístěny na našich stránkách do konce listopadu. Původní návrh počítal s 13 stroji. Z těchto 13 strojů jsme na základě doporučení ornitologa škrtli všechny stroje přímo na katastru Stříbra (2 VTE), dále všechny elektrárny jižně od Těchlovic (2 VTE) a na katastru Otročína elektrárnu nejblíže k Jezercům (1 VTE) a elektrárnu poblíž Víchovského rybníka (1 VTE). Vzdálenost k Těchlovicím a Otročínu je kolem 1 km, nejbližší vzdálenost ke Stříbru je 3 km. Hlukové emise vycházejí při nejhorším možném případě (maximálně možný odrazivý povrch – půda zmrzlá, pokrytá krustou sněhu a území bez lesů) v Těchlovicích a Otročíně mezi 37 – 38 dB, ve Stříbře pak kolem 20 dB. ...................................................................................................................................................................................... Měření rychlosti větru bude probíhat 1 rok na stožáru vysokém 60 m. Měřit se bude ve třech úrovních, tak aby šla data přepočítat do výšky 100 m. Stožár by se měl vztyčit na začátku příštího roku............................................................................................ Pro zpracování dokumentace EIA je nutné mít k dispozici roční ornitologickou studii. Její zpracovatel musí na začátku udělat předběžnou zprávu o našem projektu, čili rozhodnutí byla udělaná na základě této zprávy. ................................................................................................. Důvodů, proč se ČEZ pohybuje kolem Stříbra je několik. Jednak to jsou důvody společenské zodpovědnosti. Podpora obnovitelných zdrojů mezi občany ČR je velká a to i u větrných elektráren (mají podporu kolem 70 % občanů). A samozřejmě, že jako u každého podnikajícího subjektu tu jsou i důvody ekonomické. V budoucnu bude nastolen obchod s emisními povolenkami. Tak, aby toto obchodování tlačilo méně na růst cen elektřiny je nutné mít ve svém portfoliu určitý objem elektřiny z obnovitelných zdrojů. Dále se minimalizují náklady na připojení díky blízkosti rozvodny ve Stříbře. Je to jedna z mála ploch v republice, kde lze postavit větší park. A kdyby se nepohyboval ve Stříbře ČEZ, tak by to stoprocentně byla jiná firma. .......................................................................................... Vodní elektrárny jsou určitě stabilnějším zdrojem než větrníky. Jenže na našem území byly všechny větší možnosti na využívání vody vyčerpány. Zbývají již víceméně pouze obnovy starých elektráren, které však již nepřispějí k většímu nárůstu podílu obnovitelných zdrojů. Možnost obnovy vodních elektráren na Mži jsem předal kolegům, kteří připravují projekty vodních elektráren. Až se mi od nich vrátí stanovisko, tak Vás budu určitě informovat. .................................................................................................... Kolem Stříbra nechceme stavět 600 kW větrníky. Jsou neefektivní a problémové. Chceme sem přinést nejmodernější technologii 2 až 3 MW elektráren, které mají mnohem vyšší účinnost, nižší počet otáček lopatek rotoru, což má mnohem menší dopad na ptactvo, nižší hlukovou úroveň a nejsou u nich problémy s infrazvukem, atd........................................... Přeji hezký den!
12.11.2008 - 19:25:37
občan - S jistotou můžu říct, že ve vaší větě: "větrníky nás nespasí" jednou poznáte, jak hluboce jste se mýlil..protože až nám za 50 let dojdou zásoby uhlí a ropy, tak poznáte, jak moc nás větrníky a pod. spasí...pokud tu ovšem nebudeme chtít mít 200 jaderných elektráren...
12.11.2008 - 19:06:03
občan - Pane Bojda, vy pořád omíláte dokola jedno a to samý..mě je jasný, že kvůli Stříbrským větrníkům se uhelná elektrárna nezavře..kolikrát to ještě budu muset psát..prostě v alternativních zdrojích vidím východisko a budoucnost.Když proti všemu budem protestovat, tak nezačnem nikdy..dál budou tát ledovce atd. atd..............dokud se nás ničení ovzduší nebude osobně dotýkat, myslím tím půl evropy pod vodou, tak prostě budem proti..až nám poeče do bot, tak se budem stébla chytat a prosit, ať se budují VE, JE, solární panely atd..asi bude pozdě..naši vnuci a pravnuci budou spílat, cože jsme jim to tu zanechali za vybydlenou planetu..proto jsem PRO každo alternativu a už je nejvyšší čas s tím začít, protože je 5 minut po dvanácté..tak ať se kreferendu dostaví mladí lidé, kteří budou spíš pro, čeká je čistější budoucnost, protože mi přijde, že ti starší mají už zažitý určitý kodexy z dob komunismu a jsou proti všemu alternativnímu a v myšlení jsou asi tak: ať si to postaví jinde, hlavně ať na to nemusím koukat, co bude za 50 let už se mě netýká...Stříbro je krok k správnému řešení, a začít se prostě nějak musí, i když se to někomu nelíbí..toť můj názor..
12.11.2008 - 16:34:48
JiriBojda - Pro p.Občana...nic vám nebrání zaplatit si u ČEZu tarif zelená energie,mě byl nabídnut.Je trochu dražší,ale vám o peníze nejde.Pokud jde o mlhu,za tu opravdu nemohu,je to přírodní úkaz a pokud jde o smog,jen bych se zeptal...jezdíte autem a čím topíte?Uhelné elektrárny neobhajuji,a když za ně bude náhrada,protože jak sám píšete bez elektřiny to dnes nejde,ať je klidně zavřou a já vás pozvu někam to oslavit.Ale to se nestane kvůli deseti větrníkům ve Stříbře.Pan Rak tady zmínil internetovou adresu www.stop-vetrnikum.webz.cz.Podívejte se tam,i když p. Březina tento odkaz prezentuje coby "bulvárek".Mě zaujala věta "Tzn. během životnosti JE (2000 MW) by se muselo postavit 44 440 větrných elektráren o výkonu 600kW, které by vyrobily srovnatelné množství elektřiny." Ale je tam toho zajímavého o mnoho víc.S pozdravem J.Bojda
12.11.2008 - 16:22:25
JiriBojda - Dobrý den p.Březina je dobře ,že tu zazněl i názor druhé strany.I když který obchodník haní své zboží.Chystáte kampaň na podporu a já to vítám.Všechny články si rád přečtu,zvlášť rozhovor nezávislým hlukovým expertem. Ale snížili jste počet větrníků,zvětšili vzdálenost od obydlených oblastí,pokud jsem se správně dočetl...proč na stránkách města Stříbra není nějaká vizualizace z Vaším novým návrhem? Kde jste ubrali 3-6 větrníků,kam jste umístili ostatní? Jak probíhá měření účinosti větru?Jak probíhá zpracování předběžné zprávy o životním prostředí?A když už ta spousta otázek a s ohledem na to,že na toto jste opoměl reagovat...co vodní elektrárny,které ve Stříbře máme?O výkupní cenu přece nejde,vždyť budete vykupovat sami od sebe,to se dají dohodnout slušné podmínky.Pořád nejsem přesvědčený,že ČEZu nejde jen o byznys...a proto budu já za svou osobu a i naše sdružení bránit stavbě větrných elektráren.S Pozdravem J.Bojda
12.11.2008 - 12:57:00
Ladislav Březina - Dobrý den všem diskutujícím, rád bych se Vám představil. Ti, kdo navštívili některou z besed pořádaných v letošním roce k větrným elektrárnám mě znají, pro ty, kteří se nemohli z jakýchkoliv důvodů zúčastnit, tak jsem člověk, který má na starosti přípravu větrného parku kolem Vašeho města a obcí, které pod Stříbro spadají. Jsem rád, že se kolem stavby větrníků diskutuje. Se zájmem sleduji tuto debatu, protože mi pomáhá určit, které informace občanům chybí. Zazněly tady výtky, že ČEZ neposkytuje dostatečné množství informací. Současný stav je takový, že kromě mnoha tiskových zpráv, vyšel jeden článek v městských novinách, byly pořádány dvě besedy pro občany a výlet k větrnému parku Kryštofovy Hamry (24 větrných elektráren). Následně jsme vyčkávali, jak dopadne debata v zastupitelstvu. Protože rozhodlo, že referendum bude, připravili jsme na období od listopadu do ledna informační kampaň. Vyjde opět článek v městských novinách, pro občany budou připraveny větrníkové noviny, kde budou rozhovory se všemi lidmi, kteří se setkávají s větrníky ve své praxi. Dále zde bude rozhovor s nezávislým hlukovým expertem, který měřil hodnoty infrazvuku atd. Následovat budou i další akce a diskuse. Reakce: větrníky nás nespasí ..... Ano, máte pravdu. Větrná energetika není schopna nahradit celkovou spotřebu České republiky. Je potřeba stavět nové jaderné elektrárny a odstavovat ty uhelné. Přesto svým podílem na výrobě dokáží větrné elektrárny zvýšit energetickou bezpečnost státu, což je i závěr Pačesovy komise. Větrný park Stříbro by ve variantě 7 – 10 elektráren dokázal vykrýt spotřebu zhruba 50 – 60 000 občanů, což není zanedbatelné číslo. Díky větrným elektrárnám se ty uhelné zavírat nebudou. Soustava však musí být regulována, protože je dimenzována na určitou kapacitu a také se spotřeba mění v průběhu dne. V současné době se to děje právě pomocí uhelných a vodních elektráren. Pokud tedy budou vyrábět větrníky, bude snížena výroba v uhelných elektrárnách, čímž budou sníženy emise. Reakce: výkupní cena je 2,70 Kč ...... To pravda není. Pokud by byl park Stříbro uveden do provozu letos, tak by byla výkupní cena 2,46 Kč/1 kWh, pokud by to bylo příští rok tak 2,34 Kč/ 1 kWh, jelikož předpokládáme uvedení do provozu v letech 2011 až 2012, tak se výkupní cena může pohybovat od 2,05 do 2,46 Kč/1kWh. Malá vodní elektrárna uvedená do provozu před rokem 2005 má výkupní cenu 1,73 Kč /1kWh, v letošním roce již ale 2,60 Kč/1 kWh. Z tohoto srovnání jsou také patrné trendy, které jsou u jednotlivých typů obnovitelných zdrojů. Vítr a slunce zlevňuje, voda, biomasa a bioplyn zdražuje. Reakce: závazky státu vůči EU ..... V přístupových rozhovorech jsme se zavázali splnit indikativní cíl výroby z obnovitelných zdrojů ve výši 8 % spotřeby ČR (indikativní však znamená, že EU má omezené možnosti ho po nás vyžadovat). V loňském roce se tento podíl blížil 5 %. I přes nárůst v letošním roce, hlavně v oblasti slunečních elektráren se nám nepodaří tento závazek splnit. V EU probíhají rozhovory o klimaticko-energetickém balíčku, který by měl sloužit k boji proti klimatickým změnám a zvýšit energetickou nezávislost Evropy. Tam si ČR návrhově stanovila závazný cíl pro rok 2020 a to 13% podíl. Reakce: účinnost větrných elektráren v ČR ..... Stroje o výšce 100 m a průměru rotoru 90 m mají účinnost v našich podmínkách mezi 30 – 35 %. Větrné podmínky kolem Stříbra jsou průměrně dobré, vše bude ověřeno vlastním měřením. Až tyto data vyhodnotíme, tak se teprve rozhodneme, jestli stavět budeme nebo ne. Návratnost investice musí být do 15 let. Reakce: server stop-vetrnikum.cz ..... To je takový větrníkářský bulvárek:-) V případě Vašich námitek, postřehů a žádostí o informace se na mě můžete přímo obrátit. Moje emailová adresa je ladislav.brezina@cez.cz. Přeji Vám příjemný den!
11.11.2008 - 18:43:40
občan - Já se bohužel nemůžu rozhodnout, jestli chci nebo nechci odebírat elektriku.bez ní to už v dnešním životě bohužel nejde..ale v čem se rozhodnout můžu, je JAKOU elektriku budu odebírat..a moje volba je ekologickou elektriku z tichých,ovzduší neznečišťujících, bílých větrníků, než z čoudících, jedovatých tepelných elektráren!!..a vy mi tomu svými protiekologickými aktivitami bráníte..jen proto, že se na to nechcete dívat z okna.. :-(((... domluvil sem..až svým dětem jednou budu vysvětlovat, proč že tu máme takovou mlhu a smog, vzpomenu si na vás..a vám podobný..
09.11.2008 - 18:06:09
JiriBojda - A pro p.Občana...souhlasím,je tu tolik rizik,že už se větrníky mohou ztratit.Ale když už jste zmínil telefony.Já se můžu rozhodnout zda volat či nevolat mobilem.Ale když mi větrník bude stát za domem,už žádnou volbu nemám.S pozdravem.J.B.
09.11.2008 - 18:02:05
JiriBojda - Už jen krátce.Až bude jasné,že obnovitelné zdroje dokážou nahradit ty zdraví škodlivé,možná ztratíme jeden z protiargumentů.Ale i kdyby okolo Stříbra stálo sto větrníků,žádnou tepelnou nebo jadernou elektrárnu to nezastaví.Není to prostě dostatečně stálý zdroj a energii ještě nedokážeme uchovávat.Navíc se účinost v okolí Stříbra bude pohybovat podle mého názoru okolo deseti až patnácti procent.A to je optimistický odhad.Takže je to jako by elektrárny vyráběli elektřinu řekněme padesát dní v roce.Zbytek roku jsou to jen neužitečné stavby,jako třeba stožár vysokého vedení bez drátů.ČEZ by měl hledat lokality,kde bude využitelnost díky stálejšímu větru větší.A měli by o tom vědět lidé z dané lokality a ne jak u nás ve Stříbře,kde už na konec roku byla připravena smlouva k podpisu a bylo ticho po pěšině.Navíc když už chce ČEZ obnovitelné zdroje,máme ve Stříbře dvě vodní elektrárny,jsou stálejší,už jsou postaveny,jen je třeba zainvestovat do oprav.Teda aspoň to té u zahradnictví Kříž,protože do té na Kladrubské ulici již někdo peníze investuje a opravuje jí.Nevím jestli na opětovný prodej,nebo chce vyrábět elektřinu,ale v každém případě mu stálo za to pustit se do oprav,přesto že elektrárna byla v dezolátním stavu a náhon zanešený do výšky skoro dvou metrů.Porč ČEZ nezjištuje možnosti regionu a rovnou plánuje větrné elektrárny.Když jsem se na to ptal p.Březiny,zeptal se mě,jaký mají tyto vodní elektrárny výkon.Ale já nejsem energetik,ale proč tyto informace neměl on?Prostě jsem pevně přesvědčen,že jde jen o peníze amy měli tu smůlu,že náš starosta a zastupitelstvo přikývli.Bylo řečeno kolik obcí stojí o to mít tam větrné elektrárny,tak proč ČEZ nestaví tam? Bezletová zóna není jen u nás a jak u nás fouká taky teprve zjišťují,takže nejsme o nic lepší oblast než jiná.Spíš myslím,že jsou jinde vítaní asi jako u nás mou osobou.J.B.
09.11.2008 - 12:49:13
občan - Už to, že telefonujete mobilem, představuje určité zdravotní riziko rakoviny.Doufám, pane rak,že svým dětem zakážete i mobily, když už vám jde tak o jejich zdraví..v podstatě neexistuje výrobek, který by neměl teoretickou možnost ovlivnit naše zdraví.mno, odpůrci si ůčelově vyberou, to co se jim hodí a tím argumentujou..když chcete psa bít, hůl si vždycky najdete..ze??
09.11.2008 - 12:40:56
občan - Co takhle hodit sem odkaz "zdravotní rizika Tepelných elektráren"....ono, zdravotní riziko je už to, že sednu do auta..přestaňte s tímhle účelovým ovlivňováním..
07.11.2008 - 17:16:02
rak - doporučuji přečíst: http://www.stop-vetrnikum.webz.cz/download/zdravotni-rizika-vetrnych-elektraren.pdf http://www.stop-vetrnikum.webz.cz/view.php?cisloclanku=2007090024 http://www.stop-vetrnikum.webz.cz/showpage.php?name=odkazy
07.11.2008 - 14:47:35
JiriBojda - Nemám nic proti zelené energii...i když kdo zvás z příznivců odebírá za větší peníz zelenou energii od ČEZu...Já nechci větrné elektrárny tak blízko Stříbra,Těchlovic,Otročína...pravda,kdyby protestoval každý,bylo by těžké prosazovat takové projekty,ale zase by nezvnikali za každou cenu a lámané přes koleno...Příznivci stavby,pište články,založte si sdružení Pro Nejekologičtejší energii světa,odpůrci železnic Založte si sdružení My co jsme vylezli z kotliny a vadí nám vlaky...prostě se vyjádřete. A mě a našemu sdružení toto právo nechte taky.S pozdravem J.Bojda
07.11.2008 - 14:35:38
JiriBojda - Pane jimmi já jsem občanské sdružení nezakládal sám,jak jistě víte je třeba alespoň tří lidí do přípravného výboru.Název je jaký je.Nejbližším cílem sdružení je pokusit se zabránit stavbě větrných elektráren.Co bude dálto sám nevím.Naším nejvyšším orgánem je členská schůze,takže zase to budou členové ,kdo rozhodne co dál.Já jsem a to asi jen prozatím,vzhledem na alergické reakce občanů,hlasem sdružení.To zas rozhodnou členové.Já jen dělám co můžu.J.B.
07.11.2008 - 08:24:20
tubarao - Článek z "druhé" strany od pana Belšána se objevil včera v Tachovském deníku, v sekci "Čtenáři píší". Zatím jsem ho na jejich webu nikde nenašel, ale pokud najdu, objeví se i tady. Ať se může diskutovat i k jiným názorům.
06.11.2008 - 23:44:01
jimmi - Tak ještě jednou píšu.Jak se zakládá občanské sdružení moc dobře vím, neboť jsem jednoho sdružení členem.Do názvu si mužete dát téměř cokoliv a proto nechápu proč jste si dal takovýto název a ne radši o.s.Stop větrníkům ve Stříbře.Mám jen ještě jednu otázku:Když má Vaše sdružení takovýto krásný název, budete dělat i jinou činnost v ochraně životního prostředí na Stříbrsku?(např:úklid potoka v parku, či nějaké černé skládky, či třeba sázení stromů???Nebo je cílem Vašeho sdružení jen protest proti větrným elektrárnám?
06.11.2008 - 19:51:02
ladislav - Já vím, že Vám jde o životní prostředí, bohužel nedokážete pochopit a dát si do souvislostí celou řadu věcí. Končím diskuzi. Děj se vůle boží !
06.11.2008 - 19:05:04
občan - Možná jste se měl pane bojda vyjádřit hned a bylo by to vyřešený..jinak na protest má samozřejmně každý právo, ale zas na druhou stranu, kdyby každý, kdo má vedle nějakého projektu obnovitelného zdroje zahrádku, králíkárnu, či jen výhled, tak by se nemohly postavit asi nikde...btw: ladislave, jste uplně mimo mísu, mě jde o budoucnost, ne o peníze..
06.11.2008 - 17:17:16
JiriBojda - A ještě pro pana občana,pro Krajský úřad,obor Životního prostředí,větrná elektrárna ekologická není,obor Životního prostředí města Stříbra je připraven dát větrníkům stopku,pokud se jich ovšem někdo zeptá,protože dosud se tak nestalo.Obor Stavební Krajského úřadu má zpracovanou studii pro západočeský kraj,kde vhodné lokality pro takovéto stavby jsou jen na nejvyšších místech a to hlavně v příhraničních oblastech.Já jsem na všech místech byl,mluvil s lidmi,zjistil si co si myslí,co se plánuje,co je možné podniknout,ale jak říkám pro vás je jednoduší kydat špínu.
06.11.2008 - 17:08:27
JiriBojda - Očekává se moje reakce.Dobře.Kydat špínu je snadné.Ano mám v Těchlovicích zahradu.Ano nechci se koukat na 180 metrů vysoký monstra a bát se že zrovna moje dítě bude citlivé na infrazvuk a bude tím trpět.Ne nemám pozemky které by se dali prodat ČEZu.Občanské sdružení není p.Bojda ,ať si už myslí co kdo chce.Sdružuje lidi,kteří stavbu větrných elektráren nepodporují,ať už z jakéhokoliv důvodu.Mám svůj názor,nechci tu větrné elektrárny.A dělám pro to,co je v mých možnostech.Ale aspoň něco dělám!Proč některý z příznivců nenapíše článek do Stříbrského zpravodaje??? Jistě by na něj našli místo.Ne je snažší kritizovat cizí snahu.Co se týká názvu sdružení a jeho zasahování,připomínky může mít jen ten kdo to nikdy nezkusil.Víte co všechno musíte splnit??? Název a stanovy sdružení jsem procházel s člověkem věcí znalým a jen díky němu přihlášení sdružení trvalo jen měsíc a jen s jednou opravou.Jak říkám je snadné kritizovat.Větrné elektrárny nás nespasí a už vůbec ne tady u nás ve Stříbře.Opačný názor nikomu neberu.Podle mě v tomto konkrétním případě jde hlavně o peníze a nevím proč bych se nemohl pokusit bojovat proti.Maximálně můžu prohrát,ale aspoň jsem pár .... jako je "občan" naštval.A možná že se pár lidí začne zajímat o to ,co se tu děje a tak to splní svůj účel.S podzravem všem a odpůrcům větrných elektráren zvlášť :o))) J.B. P.S. Dneska jsem se stavovat na oběd v Temelínu...a víte že i tam lidi vesele žijou p.Neny? Ale to neznamená že jim jaderka nevadí.A taky se tam najdou příznivci i odpůrci.
06.11.2008 - 16:41:59
ladislav - Ať je zájem p. Bojdy jakýkokoli, větrníky tady nemají co dělat. Chtěl bych vidět tebe, kdyby Ti to měli postavit vedle baráku nebo v sousedství tvých pozemků. Ty máš ale asi holou řiť, tak naopak doufáš, že Ti z těch peněz co spadnou městu do klína taky něco kápne, viď ?
06.11.2008 - 16:14:23
občan - Kdyby se tu měla stavět tepelná elektrárna, tak v tom případě by byl ten název OS relevantní..ale takhle opravdu ne..nazývejme věci pravými jmény..bylo by dobré, kdyby se zde vyjádřil také p. Bojda, a řekl upřímně co za tím OS stojí..naše blaho a zdraví určitě ne. Nejsou to spíš jeho zájmy??..ono stačí se podívat do katastru nemovitostí, kdo vlastní pozemky okolo případných lokalit větrníků a bude všem jasno…takže je velmi nechutné schovávat se za pseudoekologické občanské sdružení..doufám, že lidi mají rozum a nenechají se zmanipulovat….
05.11.2008 - 21:07:37
rak - Pro Občana: zase jste ukázal svou neinformovanost a spíš tupost. Díky názvu a svému cíli činnosti se bude moci o.s. pana Bojdy účastnit v budoucnu všech povolovacích řízení...atd. Opakuji to už po x-té čerpejte seriózní informace a používejte svou hlavu!
05.11.2008 - 14:41:42
občan - Opravdu je komické zakládat sdružení protestující proti ekologické elektrárně, s návem "sdružení na ochranu životního prostředí"..už toto si odporuje a doufám, že tento výplod méně inteligentního mozku (že p.Bojda) někdo vůbec podpoří..jinak fajn, že nás tak vehementně chráníte před ekologickým řešením, ale děkujem, my nechceme!..
05.11.2008 - 13:25:32
jimmi - Pane Ladislave jestli si myslíte, že v ČR jsou deseti tisíce horníků tak asi nejste tak chytrý jak si myslíte a nebo jste zapomněl, že je rok 2008? Jinak tu neustále motáte jednu písničku do kola a motáte do toho Bushe, cikány aj. I malý krůček k ochraně životního prostředí je dobrý. Já jenom nechápu proč si pan Bouda dal takový název do svého sdružení, když ve skutečnosti mu jde o úplný opak.
05.11.2008 - 12:33:49
ladislav - Už jsem do této diskuze nic psát nechtěl, ale neodpustím si ještě jeden komentář pro ty méně chápavé. Sám obnovitelným zdrojům fandím, zajímám se o ně a spatřuji v nich budoucnost naší planety. I kdyby však bylo v ČR milión větrníků, tepelné elektrárny pojedou vesele dál. Dokud bude uhlí, bude se těžit a spalovat - co byste asi tak chtěli udělat s těmi deseti tisíci horníků a pracovníků v elektrárnách. Dokud bude ropa budou auta jezdit na naftu a benzín - vlády států jsou závislé na příjmech z těžby ropy. Proč myslíte, že byla válka v Iráku, jaderné zbraně tam nebyly a Bush to od začátku dobře věděl, jenže zbrojní průmysl měl mraky arzenálu a ten se musel někde vystřílet. Pochopte, že státy jsou závislé na příjmech z těchto odvětví a dokud to půjde, nezruší tyto provozy. Proto je stupidní stavět ve Stříbře větrníky, na místě, kde nebudou svou funkci plnit tak, jako třeba někde na horách. Stavět se tu budou jen proto, že je zde možné je postavit s poměrně nízkými investičními náklady a to je voda na mlýn ČEZu, který zde vidí dobrou příležitost nikoli v tom jak pomoci planetě, ale v tom jak pomoci především sobě. Díky Vám, kteří jsou schopni vidět jen před sebe, ale bohužel už né kolem sebe a nejsou schopni si spojovat věci do souvislostí, to tady vypadá jak to vypadá. Takže na závěr : chytrému napověz a hloupého kopni, každý ať si to přebere po svém.
05.11.2008 - 11:25:25
občan - Naprostej souhlas s emiliem.Alespoň někomu zde neunikla podstata věci.jen dodám, že Bojdovi,ladislavovi a rakovi přeju aby jim někdo za barákem postavil ten největší komín TE..možná by pak přehodnotili své estetické cítění o hyzdění krajiny..a věřte, že když někdo onemocní rakovinou plic, tak opravdu přehodnotí svoje priority a že peníze, najednou nic neznamenají..a našim dětem přeju míň Bojdů, ladislavů a raků..končím diskuzi, protože lidstvo, IMHO-dokud to půjde, bude ničit, špinit, zamořovat. Vy jste krásným příkladem toho, že se lidstvo v myšlení nikam neposunulo..
05.11.2008 - 00:02:41
emilio - Přátelé, tady přece nejde vo to, jestli ta elektrika z vrtulí bude dražší nebo jestli se na to někdo nechce koukat z vokna. Tady jde bez ňákýho patosu o budoucnost lidstva, která je jedině v obnovitelnejch zdrojích. To, že se v tom angažuje ČEZ mi taky docela smrdí, ale jinudy cesta nevede. Snad toho molocha časem někdo vodstřihne. Tadle debata má stejnou váhu jako někdejší hádky vo to, esli bude Eifelovka hyzdit Paříž.
04.11.2008 - 21:28:05
rak - Pokud Neny staví odpověď větrníky ano protože jsou přínosem do městské pokladny pak je to smutný argument. Že by Jidášův syndrom? V tom případě by bylo dobré se informovat jak efektivně a účelně se nakládá s prostředky, které do pokladny jdou. Příklad hyzdění krajiny které již Stříbro hyzdí, Neny uvádí je smutný příklad toho jak se to dělalo dříve, ale bohužel musím konstatovat, že se myšlení asi moc nezměnilo a v činnosti se pokračuje dál. Způsobů, jak získat peníze do městské pokladny je mnoho, ale je třeba něco pro to udělat. Větrníky rozhodně NE! Informujte se a nevěřte slepě!
04.11.2008 - 19:16:01
Neny - rekapituluji a v této diskuzi končím. Osobně se mi větrníky nelíbí, nicméně jejich přínos městu považuji za pozitivní. Ohrožení krajinného rázu dle prezentace ČEZ nevidím jako zničující. Mrzí mě pasivita ČEZu v tuto chvíli a doufám, že se polepší. Nicméně vox populi, vox dei a tak tedy referendu vstříc:-))
04.11.2008 - 19:09:39
Urbi - Já osobně proti větrným elektrárnám taky nic nemám a budu hlasovat pro...navíc si myslím, že stříbrská krajina bez zásahu stejně dlouho nezůstane a budu se radsi koukat na větrníky než např. na jadernou elektrárnu, kterou bysme mimochodem taky potřebovali, i když Zelení by radši topili hnědým uhlím:o)
04.11.2008 - 18:50:04
ladislav - Milý Neny, vyslovuji skutečnosti tak jak skutečně jsou. Provoz tepelných elektráren se neomezí, Stříbru větrníky žádné valné zisky nepřinesou. To, že tady máme vysílač na Ronšperku, mlékárenský komín, vysoké napětí a mobilní věž na Jirné by myslím už stačilo. To musíme poslední volné zbytky krajiny zastavět těmihle strašáky. Obec se nechá velebit i jinak získanými penězi. Jeď se podívat do Kostelce jak se to tam za posledních 10 let změnilo. Především proto, že se tam starosta snaží tvrdě pracovat a získávat peníze z EU. Nenuť mě znova opakovat, že kdyby si tady město vybudovalo větrníky samo, vydělalo by na tom mnohem víc. Ono nic nedělat a čekat kdo mi co dá, to umí každý cikán, ale přemýšlet, snažit se a hledat způsoby a nikoli důvody, to už každému nevoní. Chceš stále slyšet argumenty ? Já jich vyslovil mnoho, ty jen říkáš, že Ti větrníky nevadí, že je to stejné jako vysoké napětí. Ono upřímně, kdyby je měli stavět v Tachově a já bydlel ve Stříbře, taky by mi to příliš nevadilo, ale ty se tady na ně koukat každý den nebudeš.
04.11.2008 - 17:56:26
Neny - Milý Ladislave, mé jméno je Jiří Nenutil, přízvisko Neny používám tak často, že jej automaticky považuji za podpis viz. http://www.neny.estranky.cz Říci, že stát se zavázal EU je kouzelné, uvážíme-li že EU je de facto federace. Nicméně volám po racionální diskuzi. Výstavbu větrníků nepovažuji za krajinou zátěž, každý finanční příspěvek do kasy města Stříbra městu přeju ( jsa velkorysý - já jsem tachovský občan). Respektuji názory druhých, nicméně žádám argumenty. Pokud se domníváš, že těch peněz za jejich výstavbu je málo, navrhni argument jak vyzískat více. Osobně preferuji Jadernou energii, nicméně respektuji, že v rámci vývoje technologií je poptávka po větrných elektrárnách. Jejich dopad na krajinný ráz není větší než sloupy vysokého napětí, televizní vysíláč na Ronšperku, věž mobilů na Jirné, tovární komín mlékárny ...
04.11.2008 - 16:49:30
rak - souhlasím s Ladislavem. Bohužel počet větrných elektráren nemá vliv na omezení tepelných elektráren-neodstaví se žádný blok tepelné el. - takto odpověděl p. Březina v kině. Takže pro méně chápavé díky větrníkům se vzduch nezlepší bude se spalovat stále stejně..a navíc pokud větrníky projdou- budeme koukat navíc na ty příšery. Jinak cena 1 kw kterou vyrobí větrná elektárna je dražší než současná kw z el. tepelné. Stále dokola opakuji- kdo nemáte informace slepě věříte blábolům.
04.11.2008 - 13:24:12
ladislav - Dobrá práce Pepo.
04.11.2008 - 13:16:51
pepa - S ohledem na závažnost tématu a narůstající diskusi jsem si dovolil vrátit článek na úvodní stránku.
04.11.2008 - 13:15:09
ladislav - Neny : byl jsem na prezentaci ČEZu v kině, větrníky nejsou schopny nahradit tepelné elektrárny, je to jen otázka doprého výdělku ČEZu na náš úkor. Uvědom si prosím, že podnikání se dělá především za účelem dosažení zisku. Pan Březina není schopen odpovědět na otázku zda se díky větrníkům omezí provoz tepelných elektráren, on se totiž neomezí, bohužel. Dokud bude uhlí, bude se spalovat, to je věcí nejvyšší politiky, rozebírat to tady podrobněji nemá cenu. Stejně tak nemusí jezdit auta na naftu a benzín, ale budou, dokud bude ropa. Stejně tak nemusí být války, ale budou, protože zbrojní průmysl potřebuje vyrábět. Už jsi to pochopil ? My s tím neuděláme nic. Když tě ty větrníky tak zajímají, tak proč jsi v tom kině na jejich úvodní prezentaci nebyl taky ? Vím kdo jsi, už to tu před časem padlo, zveřejňovat to nechci, koho to zajímá, ať si to dohledá. O Kjótském protokolu mě poučovat nemusíš, jsem chytřejší než si myslíš, jen narozdíl od tebe dokážu věci chápat a vnímat v mnohem širším měřítku. Nejsem zaslepený tím co mi kdo nakecá, ale dělám si svůj názor.
04.11.2008 - 12:45:17
Neny - Ladislave nejdřív si zjisti co to je Kjótský protokol a pak se tu oháněj EU.. Kdyby si bydlel na Mostecku, tak bys byl radši pro větniky nebo aby ti dolovali za barákem? Všichni si všímají ČEZu, ale to jen proto že to je největší "firma" která se s tím snaží něco udělat..
04.11.2008 - 11:49:01
ladislav - To Občan: Stát se EU zavázal, že do roku tuším 2011 se tady bude vyrábět já nevím kolik % energie z obnovitelných zdrojů a tučně pak takto vyrobenou elektřinu bude vykupovat se zárukou stálosti výkupní ceny po dobu 15ti let. Zeptejte se na ČEZu o co jim jde nejvíc, jestli o peníze nebo o naše zdraví a z toho vycházejte. Ty elektrárny té elektřiny zase tak moc nevyrobí. Alespoň ne tady v nížině, elektřiny vyrobí nejvíce na horách, kde to pořádně fouká. ČEZu jde především o to najít nějaký místo, kde jsou nejnižší investiční náklady a kde jsou blbci který si to tam nechají postavit. A aby se neřeklo, tak nám z toho milostivě taky něco dají a vy jste tak hloupí, že jim to ve jménu čistého vzduchu žerete.
04.11.2008 - 11:26:41
jimmi - Ten název "Občanské sdružení na ochranu životního prostředí města Stříbra a jeho okolí" je trošku zavádějící.Nemělo by se to jmenovat o.s. Stop větrníkům ve Stříbře.Škoda je vyhozených peněz za referendum, protože pokud nepřijde hlasovat alespoň 50% občanů, tak je referendum neplatné.Já osobně jsem pro stavbu větrníků
04.11.2008 - 10:45:32
občan - Ale tady přece nejde o PENÍZE!!!..sakra, umíte taky uvažovat o něčem jiným, než o penězích?..tady jde o naší budoucnost.Já nechci dýchat oxid uhelnatý..jestli to odstaví nebo neodstaví TE, tak to je jedno..ale je to krůček k čistý budoucnosti a já jsem PRO.je smutný, že Bojda schovává své soukromé zájmy za Občanské združení.Takoví jsou nejhorší, a kvůli takovým budou přibývat rakoviny plic donekonečna.:-(
04.11.2008 - 04:16:44
ladislav - To Neny: Rád bych bral přísun peněz do městské pokladny jako argument, ale těch peněz je za to opravdu dost málo. Zeptejte se na vedení města, zda se snažilo cenu za to že tady elektrárny budou s ČEZem nějak usmlouvat nebo jen kývli na první nabídku. Já bych si tipnul to druhé. Pokud jde Stříbru tak moc o peníze z větrníků, tak proč si je sakra nepostaví a neprovozuje samo, na tom se pak vydělá daleko víc, argumenty typu nejde, moc práce atd. nepřijímám. Já nejsem odpůrcem větrníků, ale ať si město laskavě uvědomí, že vymění nezastavěnou krajinu za tyhle strašáky na mnoho let pro pár šupů, který se stejně z poloviny promrhají na blbostech.
03.11.2008 - 22:10:00
safetyman - Musím souhlasit s Neny. To samé je vidět i u sousedů. Osobně jezdím několik let do oblasti mezi Ulmem a Stuttgartem. Rok od roku jich je tam víc a víc. Přesto mi nepřijde, že by byl krajinný ráz nějak narušen. Navíc krajina je tady velmi krásná. Bohužel zákony jsou dnes nastaveny tak, že do čehokoliv může kde jaké "sdružení" vstupovat a blokovat. Tak jako to bylo kolem Valíku atd. Mám chuť rozjet akci GO! Větrným elektrárnám.
03.11.2008 - 21:31:16
Neny - Hrozně se mi líbí, jak titíž lidé hořekující nad rozbitými chodníky, neberou přísun peněz do městské pokladny jako argument. Jinak pokud se člověk na tu prezentaci ČEZ podívá zjistí, že větrníky krajinu zhyzdí asi jako již existující stožáry vysokého napětí (tedy míň, jsa nespojené dráty). Mimochodem jsou demontovatelné. Moc mě mrzí že ČEZ neinvestuje snahu do ozřejmění problematiky občanům, a doufám že brzo začne. Jinak je to v úrovni líbí/nelíbí což jsme měli opustit v mateřské škole. Mě osobně se příliš nelíbí, ale cením si jejich přínosu pro město a tak jejich výstavbu podporuji. (Jinak doporučuji výlet na Chebsko, kde se ovce vesele pasou a lidé rekreují nadosah větrníků, tudíž žít se s nimi očividně dá)
03.11.2008 - 20:36:41
agbiker - Ze soukromé vodní elektrárny dostanu pouze 1,55 Kč za kWh, proč stát garantuje z větru 2,70 Kč za kWh ? My všichni budeme platit drahou elektriku, aby někteří mohli mít garantované výkupní ceny svého produktu a tím i svůj zisk. ČEZ = stroj na peníze, bohužel ne pro nás. Tyto věci nejsou o ekologii, ale jen a pouze o ZISKU! Začít se musí hlavně někde jinde. VE nemají v české kotlině co dělat !!!
03.11.2008 - 19:46:25
ladislav - Větrníky nás nespasí. Elektřinu lze jen velmi těžko skladovat (pouze vyčerpáním vody do vysoko položených nádrží a zpětným získáváním el. energie z jejího vypouštění zpět do údolí) Jistě si všichni představíte, že takových příležitostí v naší zemi není mnoho. ČEZu jde zejména o vlastní zisk. Co větrníky vyrobí, to se prodá do zahraničí. To, že se tady větrníky postaví nezmění nic na tom, že tepelné elektrárny budou dále valit tuny splodin. Já říkám, že pokud z toho Stříbro nebude mít víc než jen těch pár ušoupaných milionů rozptýlených do 20-ti let, nemá nejmenší význam nechat si tu hyzdit naší krajinu. Tihle strašáci se mají stavět tam, kde už je krajina hodně zasažená různými továrnami atd.. Mějte lidi rozum a nedopusťte abysme přišli o naše celkem ještě hezké okolí.
03.11.2008 - 19:32:06
chytrák - Bez jaderné energie budeme všichni v řiti,tak wo co gou?
03.11.2008 - 19:13:26
tubarao - A jinak, pokud si přečteš můj článek po první prezentaci větrníků, pak se dočteš, že už tenkrát jsem byl pro referendum. A kvůli tomu bych jen chtěl, aby občané měli infomace z obou stran. Pro pepu: Pana Bojdu nenapadám :)
03.11.2008 - 19:09:23
georges - Jsem pro!A souhlasím s "občanem"
03.11.2008 - 19:08:54
tubarao - Pisálek? Díky. Oficiální informace a reklama ČEZu je něco jiného než názor někoho, kdo je pro větrníky, nemyslíš? Lidi by spíše zajímalo konstruktivní srovnání, výhody a nevýhody. A bez emocí a subjektivních dojmů ;)
03.11.2008 - 18:49:14
rak - Bohužel většina přispěvovatelů nemá dostatečné základní informace, protože takové bludy o zničení země a neškodných obludách nevyplodí informovaný člověk.
03.11.2008 - 18:47:20
rak - pro TUBARAO osobně jsem si zpravodaje prošel, protože vím, že se o větrnících psalo již dříve. A to dříve než články vyjadřující odpor proti větrníkům, a narazil jsem na reklamy a články ČEZu takže je tubarao písálek, který se ani nenamáhal ověřit pravdivost toho co píše. Články z obou táborů tam již byly.
03.11.2008 - 17:17:17
pepa - Já si myslím, že Stříbrský zpravodaj, tedy konkrétně vydavatel MKS, klidně otiskne i stanovisko druhé strany, pokud nějaké obdrží. Zveřejnění článku rozhodně nepovažuji za propagaci jedné nebo druhé strany. Na druhé straně pan Bojda postupuje v souladu se zákonem a hájí svoje stanovisko. Za to bych ho nenapadal. Je potřeba konstruktivně diskutovat.
03.11.2008 - 12:58:47
tubarao - Mě překvapilo již v září, že se článek proti větrníkům objevil ve Stříbrském zpravodaji. Myslím si, že Zpravodaj by měl dát prostor i druhé straně, tzn. příznivcům větrníků. Nebo je snad redakce Zpravodaje odpůrcem větrníků? Každý nezávislý vydavatel by měl dát prostor oběma stranám a ne propagovat jen jednu...
03.11.2008 - 11:19:51
občan - To jsem moc rád, že panu Bojdovi tak strašně jde o naše zdraví a o krajinný ráz naší obce :-DD.Bohudík mě jde i o zdraví našich dětí a vnoučat, takže jsem jasně pro větrníky.Jak napsal emilio: nějak se začít musí a jestli budeme všichni Bojdové, tak tuhle zemi zničíme do 50 let.:-(
03.11.2008 - 00:41:48
emilio - Souhlas s Bezpečákem... Vrtule nás nespasí, ale na druhou stranu: nějak se začít musí. Kdybych měl ovšem pozemky někde u Těchlovic, jako George, tak bych taky o nějakým óesku uvažoval. Zvlášť, když by o ty moje pozemky neměl ČEZ zájem...
02.11.2008 - 21:46:16
safetyman - Ačkoliv jsem si vědomý, že větrníci nás nespasí, budu hlasovat pro, už jenom kvůli aktivitám tohoto sdružení. Možná by tento pán mohl opustit stříbrskou kotlinu a zjistil by, že to takové obludy a škůdci ty větrníci nejsou. Hlavně že těmto zeleným nevadí devastace krajiny při rekonstrukci ekologické železnice.
02.11.2008 - 20:06:45
maikl - Kecy, kecy, kecy, kecy..:-(



Pro reakci na článek musíte být přihlšen


Publikování nebo šíření článku a fotografií ze stribro.cz je bez souhlasu autora zakázáno.
Účetnictví a prodejna počítačů Stříbro | Tvorba www stránek Stříbro